Saturday, August 13, 2011

Maksud Disebalik Lambang Monster Energy

~Assalamualaikum~


MONSTER ENERGY


Itulah antara fenoma baru dalam dunia permotoran.


Untuk pengetahuan semua, Monster Energy ni merupakan satu produk minuman tenaga yang dikeluarkan oleh Hansen Natural Corporation pada tahun 2002. Produk ini dikeluarkan di Amerika Syarikat yang mana ianya banyak menaja pelbagai jenis aktiviti sukan, ahli sukan dan juga artis-artis muzik barat.




Monster Energy juga agak berpengaruh dalam dunia permotoran dimana dalam dunia perlumbaan motosikal, Monster Energy menjadi popular dengan menaja beberapa nama besar dalam dunia perlumbaan MotoGP seperti Valentino Rossi, Colin Edwards dan Ben Spies. Fenomena Monster Energy ini juga sudah merebak di Malaysia dengan pelbagai produk diperkenalkan seperti topi, helmet, baju, sarung lengan dan pelbagai lagi produk yang memaparkan logo ini.




Apa yang menjadi isu sekarang ialah tulisan Monster Energy tersebut dikatakan mempunyai tanda salib yang tersembunyi. Jika diteliti secara terperinci pada huruf ‘O’ di tulisan tersebut, jelas ianya merupakan lambang salib yang disambung hingga membentuk huruf ‘O’. Mungkin ini salah satu taktik barat bagi menyesatkan akidah umat Islam.




Selain itu, aku juga mendapat satu info daripada satu laman blog. Menurut penulis blog berkenaan huruf ‘M’ yang semacam kesan cakaran itu adalah gabungan dari huruf ‘V’ dalam bahasa Hebrew. Yang seakan nombor ‘7’ tu. Dan huruf ‘V’ tu adalah huruf ke-6 dalam susunan huruf Hebrew. Jadi ia sengaja disusun 3 kali membentuk huruf ‘M’. 666 mesej satanic.


Dan di Malaysia kalau kita lihat, semakin ramai anak muda yang semakin menggilai Monster Energy ini. Tidak kira la samada sticker, helmet, topi, motosikal dan sebagainya pasti akan diletakkan dengan logo dan tulisan Monster Energy ini. Kononnya trend terkini. Jadi sekiranya anda salah seorang dari mereka yang memuja dan menggemari Monster Energy ini, berhati-hati. Anda dinasihatkan agar sama-sama remove benda-benda sebegini.


Mudah-mudahan kita dapat mengambil pengajaran dan tidak terpesong dengan dakyah barat yang menyesatkan akidah kita.


Sila Sebarkan..

17 comments:

  1. ntah..mengarut.. x abes2 nk sebarkan benda2 cmni..
    konspirasi la..hape la..
    come on la guys..get a life.

    ReplyDelete
  2. Life pale hotak hg...life ni sementare je..!!!

    ReplyDelete
  3. Saya minum alhamdulillah takde terpesong pon akidah..boleh je solat..tak paham mcm mana boleh terpesong akidah hanya dgn minum air ni atau tampal sticker..org yg tak minum air ni lagi byk yg lari akidah lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minum airnya tak ada masaalah....tapi lambang salib yang tersembunyi tu nak jawab macamana?....yang elok kita ambil....yang tak elok kita buang....takkan nak pakai t shirt yang ada lambang salib yang mana pada huruf O tu kena perlu ada cross tu?

      Delete
    2. Balas kepada:Anonymous
      Bang ape kaitan nye bang kita cakap yang tin nye bang

      Delete
  4. Kalau kita menuduh tanpa bukti kukuh maknanya kita menfitnah...udah udah la tu....u way have waaaaaaaaaayyyyyy too much time my fren

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita membuat ulasan bukan fitnah okay

      Delete
  5. Apa perlunya huruf O tu diletakkan palang. Ada muslihat di situ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lambang salib tu simbol paksi bumi la bodoh.Habis tu yg ko duk tulis huruf "T/t" dalam bahasa ko tu apa. Common la semua benda yg direka adalah science & Astrology. Jgn ikut sgt islam yg x bertamadun mcm mereka tu. Semua bendanya nk haram ko pikir ko sape! Ko ingat ko tuhan..cermin muka kaw tu bodoh! Agama tuhan adalah science.bukan agama cara korang.kaji dan fahami maksud dan kiasan dlm Al-Quran baca dlm bahasa inggeris bukan stakat tau baca je poyo.korang bukan islam yg sebenar..patutlah melayu lemah dan bodoh. Bukak mata luas2 tgk pengaruh planet2 atas kpla ko dan tngok manusia kat bwah yg bdoh x sedar diri & apa peranan dia sebagai manusia. Hidup di dalam bumi.as "above so below". Tingkatkan tahap kesedaran.sia2 ja pegi umrah bagai poyo tapi x memahami dan x memiliki kesedaran apa yg dia lakukan di sana.buat 7 pusingan dekat kotak hitam tu pun dia x tahu hahaha.sebelum nk perasan pandai baik cermin muke 2.

      Delete
    2. Bapak kau warna pink ko pesal nak cakap bodoh ko sape ko agama mane memang buto ada orang macam ni ko takyah nak hina la ko tak tau ape² taya acah hebat la SIAL

      Delete
    3. Hasbunallahu Wani’mal Wakil
      (حَسْبُنَااللَهُوَنِعْمَالْوَكِيلُ)
      "Cukuplah Allah menjadi penolong kami & Allah adalah sebaik-baik

      Delete
    4. Jumpaa dekat neraka nanti tauuu

      Delete