Tuesday, February 15, 2011

Rugi¬X¬Pergi¬Sekolah

Assalamualaikum

Ceritanya bergini,,,,
suatu hari.... cikgu suruh buat pembentangan ttg projek ICTL...
Cikgu suroh burn dalam CD..
Pastu... Bentangkan kat kelas pasangkan kat komputer... sambung kat projektor...
Aku dengan semangatnya buat projek tu...
team aku yang paling awal sekali siap! 
mcm2 aku buat.... ade screenshot la... ade dalam microsoft word la.... dalam power point la....
konon2 nak tunjuk aku ni terer...
tapi.....
bila dah siap.... CD pulak dah aku lupa nak beli..
aku curi CD adik aku yang dia dapat bila die gi buat gambar kat kedai....
Dgn semangat berkobar2,,, aku burn kan dalam Cd tersebut...
Esoknya aku bagi CD tu kat member 1 group ngan aku...
mintak die pegang.. kut2 aku terbabas tidur sampai x gi sekolah....
sbb aku mmg selalu terbabas...
MasyaAllah....
Sekali betul2 da aku terbabas...
x pe la... aku pk CD tu da ade kat member,,,,
selamat lah group aku untuk pembetangan ary tu...
Namun......
keesokan harinya bila aku ke sekolah...
member seluruh kelas pakai hantam gelak kat aku...
aku pun blur abih r!
APSAL LAK NEYH???
member 1 group aku pun bukak cerita kat aku...
rupa2nya bila cikgu bukak CD aku tu.....
NAH!!! sebesar2 gambar adik aku terpampang kat screen projektor tu...
itu jer yang ada... 
segala apa yang aku letak kat CD tu ilang entah ke mana...
cikgu ade nampak 1 folder gambar..
cikgu mungkin ingat tu screenshot ke aper ke...
padahal tu gambar adik aku yang aku lupa nak delete...
mmmmm....
x pasal2 jadi bahan lawak dalam bilik ICTL tu...
sampai Cikgu pun gelak berdekah-dekah!
ruginyer aku terbabas ary tu...
kalaw x.... boleh aku tumpang gelak skali! 
kekekekekekekek!

0 Orang Bijak Telah Komen:

Post a Comment